Адаптивное хранилище данных как технологический базис экосистемы банка
https://doi.org/10.26794/2587-5671-2020-24-3-132-146
Аннотация
Ключевые слова
JEL: M15, О32
Об авторах
Е. В. ВасильеваРоссия
Елена Викторовна Васильева — доктор экономических наук, доцент, профессор кафедры бизнес-информатики
Москва
К. С. Солянов
Россия
Кирилл Сергеевич Солянов — ведущий бизнес-аналитик
Москва
Т. Д. Коневцева
Россия
Татьяна Дмитриевна Коневцева — директор по управлению портфелем проектов
Москва
Список литературы
1. Леврик М., Линк П., Лейфер Л. Дизайн-мышление. От инсайта к новым продуктам и рынкам. Пер. с англ. СПб.: Питер; 2020. 320 с.
2. Going digital: The banking transformation road map. A. T. Kearney & Efma. 2014.
3. Васильева Е. В. Дизайн-мышление: немного о подходе и много об инструментах развития креативного мышления, изучения клиентских запросов и создания идей. М.: Русайнс; 2019. 204 с.
4. Brown T. Change by design: How design thinking transforms organizations and inspires innovation. New York: HarperCollins Publishers; 2009. 272 p.
5. Kelley T., Kelley D. Creative confidence: Unleashing the creative potential within us all. New York: Barnes & Noble; 2013. 304 p.
6. Liedtka J., Ogilvie T. Designing for growth: A design thinking toolkit for managers. New York, Chichester: Columbia University Press; 2011. 248 p.
7. Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y. Business model you: A one-page method for reinventing your career. New York: John Wiley & Sons; 2012. 256 p.
8. Ries E. The lean startup: How today’s entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. New York: Crown Business; 2013. 336 p.
9. Blank S. The four steps to the epiphany: Successful strategies for products that win. Berks County: K & S Ranch; 2014. 276 p.
10. Goldhill J. The age of omnichannel banking. Transform. URL: http://www.transformuk.com/wp-content/uploads/2015/03/Transform-UK-The-Age-of-Omnichannel-Banking-Report.pdf (дата обращения: 10.02.2020).
11. Karpuzcu T. Impact of e-services on customer satisfaction. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing; 2011. 124 p.
12. Ramadan S. Omnichannel marketing: The roadmap to create and implement omnichannel strategy for your business. Charleston, SC: CreateSpace Independent Publ. Platform; 2016. 66 p.
13. Malhotra J. S. Multi-channel optical communication. Saarbrücken: Scholars’ Press; 2014. 220 p.
14. Скиннер К. Цифровой банк. Как создать цифровой банк или стать им. Пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер; 2014. 320 c.
15. Inmon W. H. Building the data warehouse. New York: John Wiley & Sons Inc.; 2002. 428 p.
16. Поппендик М., Поппендик Т. Бережливое производство программного обеспечения: от идеи до прибыли. Пер. с англ. М.: Вильямс; 2010. 256 с.
17. Giorgini P., Rizzi S., Garzetti M. GRAnD: A goal-oriented approach to requirement analysis in data warehouses. Decision Support Systems. 2008;45(1):4–21. DOI: 10.1016/j.dss.2006.12.001
18. King B. Breaking banks: The innovators, rogues, and strategists rebooting banking. Singapore: John Wiley & Sons; 2014. 288 p.
19. Arican A. Multichannel marketing: Metrics and methods for on and offline success. Indianapolis, IN: Wiley Publishing; 2008. 312 p.
20. Соммервилл И. Инженерия программного обеспечения. Пер. с англ. М.: Вильямс; 2002. 624 с.
21. Meyer B. On to components. Computer. 1999;32(1):139–143. DOI: 10.1109/2.738312
22. Гамма Э., Хелм Р., Джонсон Р., Влассидес Дж. Приемы объектно-ориентированного проектирования. Паттерны проектирования. Пер. с англ. СПб.: Питер; 2001. 368 с.
23. Alexander C, Ishikawa S. at al. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press; 1977. 1171 p. (Center for Environmental Structure Series. Vol. 2).
24. Евланов Л. Г., Кутузов В.А. Экспертные оценки в управлении. М.: Экономика; 1978. 133 с.
Рецензия
Для цитирования:
Васильева Е.В., Солянов К.С., Коневцева Т.Д. Адаптивное хранилище данных как технологический базис экосистемы банка. Финансы: теория и практика/Finance: Theory and Practice. 2020;24(3):132-146. https://doi.org/10.26794/2587-5671-2020-24-3-132-146
For citation:
Vasilieva E.V., Solyanov K.S., Konevtseva T.D. Adaptive Data Warehouse as the Technological basis of the banking Ecosystem. Finance: Theory and Practice. 2020;24(3):132-146. https://doi.org/10.26794/2587-5671-2020-24-3-132-146